Nytt liv! ny blogg!

Som ni kanske sett har jag ändrat designen lite på min blogg. Jag tänkte att nu när jag har börjat ett nytt smalare liv behövdes en uppdatering. Jag har resan tjyvstartat lite och har gått på min nya diet i över en vecka nu, och redan 2 kg lättare, tror jag. (min våg är inte riktigt att lita på). Jag kickstartar med en sån där hemsk shake & bar-diet. Fast jag fuskar lite och käkar sallad och lite mat i skolan. Jag ska fortsätta på den i 1-2 veckor till. Efter det går jag över till att helt enkelt äta nyttigare. Kanske prövar på någon av alla dieter som finns där ute.

Anledningen till mitt nya liv är att sedan jag flyttade upp hit till Kiruna har vikten bara rusat iväg. Plötsligt upptäckte jag att mitt BMI gått från "normal" till "överviktig" och då bestämmde jag mig för att försöka en gång till. Jag har försökt många gånger förut men problemet är att jag en söndagkväll får ett infall och köper massor med grönsaker som sedan ligger i kylen och ruttnar medans jag mumsar i mig alla möjliga onyttigheter. Jag intalar mig själv att jag inte har tid att stå och hacka sallad. Det är därför den här nya kickstarten har funkat så bra. Jag vet vad jag ska äta och jag håller mig till det. Inga snedsteg. Nu får ni följa min lilla resa till en lättare jag!

Så, jag har precis kommit hem från Matojärvi (Kirunas löparbana) där jag sprungit 2km och kört 20 intervaller x 15sek. Det är en början iaf!

Nu ska jag ta mig en dusch och njuta av en kopp te, utan socker och mjölk! :)
// Puss och Kram Fanny

Kommentarer
Katarina säger:

Åh, vad duktig du är! Själv köpte jag en bilaga till Expressen igår som hette GI och hälsa och hade många smaskiga gröna recept som jag tänker prova. Det går faktiskt (tror jag) att laga mat som är både god och nyttig! Heja på!

2011-05-24 | 23:18:48
John säger:

Lycka till Fanny! Jag försöker att träna också. Healthy body, healthy mind. Men mjölk till te måste man har ;-)

2011-05-27 | 23:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback