Sjuk

Japp, det har varit pågång länge men nu ligger jag tillslut här helt utslagen.

Innan jag blev sjuk hann jag dock baka lite...
Sjukt enkelt bröd att baka, rekomenderas!

OBS! Märkte att de behöver de vara inne längre än 45 min. Mina blev lite degiga tyvärr...




Jaaps irländska bröd:

Ingredienser

4 4 koppar grahamsmjöl
2 2 koppar vetemjöl
1 1 tsk bikarbonat
1 1 tsk salt
filmjölk
solrosfrön

Gör så här

1. Blanda alla torra ingredienser.

2. Tillsätt så mycket filmjölk som behövs för att få en formbar massa.

3. Baka ut till en rund kaka, ca 10 cm i diameter.

4. Skär ett kryss i mitten över brödet.

5. Strö över solrosfrön.

6. Låt stå i ugn på 125 grader i 45 minuter.

mumma!

 

Tillslut ett bevis på att det faktiskt är lite vår i Kiruna med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback