Dag 04 - en pinsam sak jag varit med om

Tänkte att ni kanske inte ville se mitt blodiga knä mer så tänkte fortsätta lite på listan.

En pinsam sak...
Jag är nog pinsam mest hela tiden men här om dagen gjorde jag bort mig riktigt.
Jag har aldrig varit en hejjare på språk. Jag antar att det ligger i generna i våran familj. Så på våran tyska lektion i torsdags utspelade sig följande.

Min tyskalärare kom fram till mig när jag och Carro sitter och jobbar:
"Bist du böse?", frågar hon mig.
Jag får för mig att hon undrar om jag är trött. Eftersom jag sovit dåligt den natten utbrister jag självklart "ja!."
Böse är självklart inte trött, böse betyder Arg!

"Är du arg på mig?" översätter läraren med ett skratt.
"Är du arg för att jag gett er förmycket i läxa?"
Nu inser jag var jag har sagt och försöker lite stammande förklara mig.
Men läraren har redan förstått att jag fattat fel skrattar gott för sig själv när hon går därifrån och lämnar mig röd som en tomat bakom sig.

Något bättre känns det när hon går vidare till nästa elev som också går på den, precis som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback